четвер, 4 грудня 2014 р.

Нетрадиційні уроки

ТЕМА: Діалог, його розігрування відповідно до запропо-нованої ситуації спілкування, пов'язаної з обміном думками, своїми враженнями, спостереженнями.

МЕТА:  Пригадати вивчене школярами про діалог.
            Вдосконалювати вміння складати діалоги.
            Розвивати усне зв’язне мовлення.
            Виховувати інтерес до рідного краю, його історії.

ЦІЛІ УРОКУ:
Учні повинні знати:
  • Що таке діалог.       
  • Які особливості побудови діалогів.
  • Чим діалог відрізняється від речення з прямою мовою.

Учні повинні вміти:
  • Створювати діалоги на задану тему.

Випереджувальне завдання:      
Підготувати розповідь про Львів англійською мовою або  німецькою мовою.

ТИП УРОКУ: урок розвитку зв’язного мовлення.
ОБЛАДНАННЯ: відеофільм про Львів, карта Львова, фотографії визначних пам’яток Львова, додаткові матеріали для складання діалогів.
МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ: інтерактивна навчальна діяльність як форма особистісно орієнтованої технології навчання.
ОФОРМЛЕННЯ ДОШКИ: фотографії з різноманітних мистецьких акцій та фестивалів, що проводяться у Львові; карта історичного центру міста; справа вислів Л. Костенко: «В дитинстві відкриваєш материк,/ котрий назветься потім – Батьківщина».
                                         
                                                    ПЕРЕБІГ  УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ.         
ІІІ. МОТИВАЦІНИЙ ЕТАП. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
      1.Вступне слово вчителя.
                                                  В дитинстві відкриваєш материк,
                                         котрий назветься потім — Батьківщина.
                                                                                 Л. Костенко
У кожного є та невеличка частинка рідної землі, де почуваєшся комфортно, у повному спокої ,  куди завжди хочеш повернутися після довго від'їзду. Зветься вона ДОМІВКОЮ. У кожної людини вона своя, особлива і неповторна... Наша домівка –Галичина. А назва міста, у віртуальну мандрівку яким ми зараз вирушимо, заховалася на дошці. Дайте правильні відповіді на мої запитання аби відкрити її.
      2. Фронтальне опитування. Вправа «Літера за відповідь»
  • Діалог – це….
  • З чого складається діалог?
  • До якого стилю мовлення належить діалог?
  • Що називаємо реплікою?
  • Чим відрізняється запис діалогу від запису прямої мови?
         Отже, запрошую усіх у мандрівку вулицями Львова.    (5 хв)

ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЕЙ УРОКУ. ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
  • Які завдання ви б сьогодні могли перед собою поставити?
  • Чого чекаєте від цього заняття?
  • Що хотіли б взнати? Чого прагнутимете навчитися?
V. НОВИЙ МАТЕРІАЛ
1. Знайомство із завданнями.
2. Перегляд відеофільму «Мій Львів»                                         (10 хв)
3. Робота над складанням діалогів.

!Цей діалог може бути випереджувальним завданням.
а) Туристка з Лондона розпитує львів'ян про столицю Галичини. Цікавиться, які місця їй відвідати, які пам'ятки оглянути.

б) Ви новий учень, який   з'явився  у класі. Розкажіть своїм новим однокласникам про цікаві фестивалі, які відбуваються у Львові впродовж року, порадьте відвідати їх.
в). Розмова 2-х однокласниць . Одна розповідає іншій, що на літніх канікулах вона побувала  у Львові. Показує фото. (Площа Ринок, Високий Замок, Личаківський цвинтар, Стрийський парк, Театр Скарбека (театр імені Марії Заньковецької), Чорна кам’яниця і т.д .
г). Ви запросили  погостювати друзів з-за кордону. Проведіть для них екскурсію «Львів сакральний».
 ( Найдавніші - церква Миколая і костел Івана Хрестителя, Домініканський собор, собор св. Юра, Успенська церква….)
ґ). Ви переглянули фільм, запам’ятали місця, які можна відвідати у Львові. Складіть речення із запропонованих  слів і виконайте завдання після тексту.                                                          
1. Заснувати, року, місто, 1256, король Данило Галицький , Львів.
2. Високий Замок, фортеця, місто, ховатися, мури, за,  яка, називати, від, вороги.
3. Сьогодні, могти , руїни, побачити, тільки, її.
4. Окраса, місто, площа, Ринок, є.
5. Тут, оглянути, Чорна кам’яниця, палац Бандінелі, могти.
6. Ратуша, біля, символ, леви, Львів, ви, побачити.
7. Любителі, комфорт, екскурсійний, трамвай, чекати, сучасний.
8. Екскурсія, під час, відкрити, ви, Личаківський цвинтар, проспект Свободи, себе, для.
 Завдання : Ви турист. Підготуйте запитання до екскурсовода за матеріалами вправи. Не забувайте про слова ввічливості!
д). Ви переглянули фільм. Прочитайте діалог і виконайте завдання після тексту.
 – Добрий день, Андрію!
 – Здрастуй, Миколо. Як справи?
 – Дякую, добре. А у тебе? Де ти відпочивав на канікулах?
 – Я їздив на екскурсію. Добре відпочив.                                                    
 – На екскурсію? Куди?
 – До Києва. Це було чудово.
 – А де саме ти побував, що побачив?
 – Екскурсій було багато. Я відвідав Національну оперу, Софійський собор, Києво-Печерську лавру.
 – А що тобі найбільше сподобалось у Києві?
 – Мабуть, Хрещатик та береги Дніпра.
 – Миколо, а на екскурсії ви їздили чи ходили?
 – Як коли. У нас був екскурсійний автобус. Іноді ми користувалися метро, їздили трамваєм та тролейбусом.       А по Хрещатику ходили пішки.
 – Знаєш, я теж хотів би поїхати до Києва.
 – Бажаю успіхів.
Завдання.Складіть свій діалог про поїздку у Львів.                                                                                                                                                                                                                  
VІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАНОГО ЗАВДАННЯ.(15 хв)
VІІ. РЕФЛЕКСІЙНО – ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП.
  • Чи сподобався вам наш урок?  Що нового ви сьогодні дізналися?
  • Чи був урок для вас корисним? Чи сподобалась така форма його проведення? Чому?

VІІІ. ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК.
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1.Складіть кросворд про місто, у якому ми сьогодні побували.
 2.Пригадайте 5 пам’яток, які варто оглянути у Львові . Складіть речення з цими словами. Визначте рід і число іменників.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.