четвер, 4 грудня 2014 р.

11 клас. РЗМ

Тема: Стаття в газету на морально – етичну тему. Підготовка до контрольного твору.
    Мета:
  • розвивати вміння 11- класників образно й емоційно висловлювати свої думки, дотримуючись вимог публіцистичного стилю;
  • формувати моральні принципи й переконання;
  •  спонукати учнів до роздумів над проблемами сьогодення;
  • виховувати свідоме і шанобливе ставлення до материнства.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

                                                                     Хід уроку
І Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми, мети. Визначення цілей уроку.
ІІІ. Актуалізація знань
  • Дайте визначення поняттям мораль, етика.
  • Які загальнолюдські морально – етичні норми вам відомі?
  • Дайте визначення публіцистиці.
  • Що називаємо статтею?
ІV.Вчитель про публіцистику і її завдання.
V. Новий матеріал.
  • Погляньте на фото. Які прикметники означення ви підібрали б, щоб описати цих дітей?
  • Чому одні діти веселі, щасливі, радісні, а інші сумні, розгублені , незадоволені?
  • А ще одна причина криється в тому, що поряд із засмученими дітьми ми не бачимо …. мами.

            Тема, яку запропоную вам сьогодні, може декому видатися дивною. Мама. Найрідніша людина, до якої змалку прихиляється серденько дитини, тягнуться рученята. Любов матері називають найсвятішою, найвірнішою, найсильнішою. Глибина її серця бездонна.
            А якщо жінка не хоче бути мамою, а якщо жінка, яка дала дитині життя, не хоче відчути щастя материнства, якщо її душа порожня і байдужа? Кого за це карати? Хто у цьому винен? Чому  сьогодні в телевізійних новинах, у газетних повідомленнях ми натрапляємо на сліди вчинків, які можна назвати моральним злочином?
            Моральне формування людини ґрунтується на визнанні певної системи морально – етичних вартостей. Сімейні вартості втілюють у собі моральні основи існування сім’ї – стосунки поколінь, піклування про дітей. Що ви думаєте з цього приводу ми почуємо у кінці уроку. А зараз дамо слово відомим акторам, співакам.

 Робота з текстом.
Одинадцятикласники опрацьовують фрагменти інтерв’ю з Мадонною, Дженіфер Лопес, Тіною Кароль і т.ін.

-  Чи всі , кого ви бачите на слайді, готові стати батьками? Чому? Які аргументи наводять ті, що не бачать поряд із собою дитини?
-  Які позитивні зміни побачили у собі ті відомі жінки, які відважилися стати мамами?

Прочитайте уривок зі статті Тетяни Коваленко .
- Чи справді материнство і кар’єра речі несумісні?
Отже, материнство і роботу можна поєднати. Це одна з проблем, які можна розв’язати.

У вас на партах листки, де записана народна мудрість. Частини прислів’їв розгубилися, ваше завдання відшукати їх і поєднати у цілість.

-У чому вбачає народна мудрість призначення жінки? ( У вихованні дітей)
-Чи кожна дівчинка має материнський інстинкт?( Пригадайте, яка гра є улюбленою у маленьких дівчаток).

Прочитайте вірш Миколи Тимчака і уривки із статей , які є у вас на парті.
  • Що ви думаєте з цього приводу?
  • Чому жінки так вчинили?
  • Які могли бути причини їх дій?
  • Чи є виправдання таким вчинкам?
  • Хто винен у тому, що так сталося?
  • У якому творі О. Кобилянської порушується схожа проблема? Як пробує розв’язати її Анна?
  •  А як вчинила Катерина з одноіменної поеми Т. Шевченка?
  •  Чи є актуальною ця проблема сьогодні?
(Молоді дівчата залишають немовлят помирати на вулиці, на смітнику….)

«Дерево рішень»  Проаналізуйте ці прислів’я і скажіть, від кого залежить, як у тій чи іншій ситуації поведеться людина. ( Багато залежить від батьків, від того, як вони зуміли виховати своє дитя)

  • Яким є ваше ставлення до проблеми материнства?
  • Визначте, що позитивного може дати материнство.
  •  Чи вважаєте, що материнство може бути для жінки небажаним? Зробіть висновок.

Запишіть у зошити зв’язну відповідь на поставлене у темі судження запитання (4-5 речень) у формі роздуму.

VІ. Рефлексія. Підбиття підсумків уроку.
- Чи корисним було сьогоднішнє заняття ?
- Оцініть вашу готовність до написання роздуму на запропоновану тему такими значками ! ?

VІІ. Домашня робота. Напишіть статтю дискусійного характеру на цю порушену на уроці тему .


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.