четвер, 4 грудня 2014 р.

Позакласне читання. 11 кл.

Тема:  Поетична муза Львівщини (знайомство з молодими поетами Львівщини)
Мета :
  • познайомити 11-класників із творами молодих поетів Львівщини;
  •  удосконалити навички роботи з різними джерелами інформації; 
  • вміння аналізувати і синтезувати факти, вчинки; 
  • давати оцінку певним явищам, формувати навички дослідницько-пошукової роботи;
  • розвивати усне зв’язне мовлення школярів, логічне мислення, виховувати свідомий інтерес до літератури, зокрема до сучасної поезії .
Тип уроку : урок літератури рідного краю.
                                                           Хід уроку
1 Організаційний момент.
2 а) Вступне слово вчителя з метою мотивації навчальної діяльності.
                          Поезія - це завжди неповторність,
                          Якийсь безсмертний дотик до душі.
                                                              Ліна Костенко.
Саме цими словами Ліни Костенко хочеться  розпочати наш сьогоднішній урок. Урок, на якому ми зможемо довідатися, хто є творцем української літератури сьогодні, які естетичні смаки і уподобання молодих літераторів Львівщини, як засобами слова вони відтворюють нашу дійсність. Адже зараз, на початку третього тисячоліття , словесна творчість презентує дуже цікаву і неоднозначну картину – оригінальну й традиційну ,ліричну й епатажну, акцентовану на змісті й формальну, інколи незрозумілу й протирічну . Але це саме та література , яка твориться зараз, і ми є очевидцями цього процесу.

Учні записують тему уроку.

б ) Прогнозування завдань уроку учнями та вчителем  (метод « Я очікую…».Учитель пропонує учням продовжити фразу «Від цього уроку я очікую…». Хтось зі школярів записує всі висловлювання на дошці  (варіанти:на аркуші , на пелюстках заздалегідь намальованого соняшника…)
Цілі :
  •  відкриємо для себе молоду львівську поетичну музу;
  •  познайомимося з біографіями митців;
  • з’ясуємо тематику їх творів;
  •  проаналізуємо особливості побудови віршів ;
  • з’ясуємо, які засоби поетичного синтаксису використовують молоді поети;
  •  отримаємо корисну інформацію про засоби, за допомогою яких літератори
  • створюють своєрідний «звуковий малюнок» віршів .

3 Новий матеріал.
  •  Як можна познайомитися з молодими поетами ?
  •   А ми це зробимо по-іншому: за допомогою проекту « Відкриємо для себе молодих поетів Львівщини».Частина з вас напередодні об’єдналася у групи, які зараз познайомлять нас із результатами власних досліджень.

    а ) Група « Дослідники» отримала завдання з’ясувати, хто ж сьогодні є творцем поезії на Львівщині, чи можна їх твори придбати у місцевій книгарні, чи знають сучасних поетів Львівщини учні 10-11 класів.
б ) Група « Біографи» повинна була підшукати інформацію про молодих львівських поетів з різноманітних джерел ( Інтернет, газета «Літературний Львів» ….) і виготовити буклет «Літературні портрети».
в ) Група «Читці» отримала завдання підготуватися до виразного читання віршів. А всі разом ми спробуємо ці твори проаналізувати : з’ясуємо їх тематику, особливості композиції, поетичного синтаксису, римування.
 2 Групи знайомлять однокласників з результатами власних досліджень.
  • Група «Дослідники» знайомить однокласників із діаграмою, яка є результатом анкетування , проведеного серед учнів 10-11 класів. Називає причини, які, на їхню думку, вплинули на ці результати.
  • Група «Біографи» демонструє буклет , який знайомить із молодими поетами Львівщини:      Оленою Молчановою, Юрком Мельником, Ігорем Ясенівським , Оксаною Максимчук.
  •  У виконанні групи «Читці» звучать вірші  «Перед очима темнота» О.Молчанової, «На шляху оглядатись не можна» Ю.Мельника, «Дивитися на світ…» І.Ясенівського, «Ксенії» О.Максимчук.


3 Вчитель: У літературу прийшло молоде покоління, яке не зазнало впливу ідеологічних догм, природне, з індивідуальною манерою, яке відчуває тонку межу між добром і злом, правдою й облудою, покоління, філософські роздуми якого вражають глибиною осмислення буття. І зараз ми спробуємо цю індивідуальну творчу манеру дослідити, проаналізувати.

4 Учні об’єднуються в групи, які отримують для дослідження вірші молодих поетів, перелік запитань, на які треба дати відповідь.
     1 група – вірші О.Молчанової.
     2 група – вірші Ю.Мельничука.
     3 група – вірші І.Ясенівського.
     4 група- вірші О.Максимчук.
Із результатами дослідження знайомлять однокласників після завершення роботи в групі.(15 хв.)

4 Підсумок. Рефлексія.
  1. Запитання для рефлексії:
  • Чи зуміли ми сьогодні відкрити для себе молоду львівську музу?
  • Чи наблизились до розуміння сучасної поезії?
  • Чи досягли цілей, поставлених на початку уроку ?

   2. Складіть сенкан «Поезія»
   3. Зачитування сенканів.

5. Домашнє завдання. Виставлення оцінок.
Оформити дослідження, розпочаті на уроці, у вигляді схеми або таблиці.
     
         
               Додаток  1
 Запитання для дослідження
1. До якого виду лірики ( інтимна, громадянська, пейзажна, філософська) належить поезія?
2. Які проблеми хвилюють молодого митця? Окресліть коло тем, які він порушує.
3. На яких недоліках сучасного життя акцентує увагу поет ? Чи помічає позитивні моменти ?
4. Що, на вашу думку, хоче сказати митець сучасникам?
5. Які засоби поетичного синтаксису (риторичні фігури, повтори…) використовує автор?
6. За допомогою яких засобів поет створює своєрідний « звуковий малюнок» віршів?
7. Які види строф використовує поет?
8. До якого римування вдається молодий автор ?
9.Що ви можете сказати про своєрідність і  активність використання тропів автором?



Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.