четвер, 4 грудня 2014 р.

Як уникати помилок

Недоліки і помилки
          Шляхи подолання
Учитель пише на дошці не­розбірливо. Витирає лише частину дошки. Залишає уривки попередніх записів.
Перш ніж писати на дошці, слід повністю стерти непотрібне. Відновіть уміння чітко, правильно писати літери.


 Учитель пояснює новий ма­теріал. Окремі школярі по­чинають розмовляти, до них приєднуються інші. Учи­тель не зважає на гул і продовжує розповідь.
Намагайтеся помічати найменші пору­шення поведінки окремими учнями, не да­ючи можливості долучитися до цього про­цесу іншим. Зробіть паузу, уважно по­дивіться на недисциплінованого учня, висловіть мімікою й жестом своє незадово­лення. Аналізуйте зміст і методи роботи: якщо учні втратили інтерес до вашої роз­повіді, треба шукати інші засоби викладу матеріалу.
На уроці вчитель аналізує поведінку учнів, з'ясовує причини конфлікту, що призводить до марнування часу й нерво­вого збудження вихованців.
Намагайтеся нейтралізувати негативні дії вихованців засобом «підміни», тобто не­гайно переключивши їхню увагу на інший вид діяльності, насамперед навчальну.
Учень не хоче працювати на уроці, усіляко демонстру­є це. Учитель намагається залучити його до навчальної роботи, вдаю­чись навіть до авторитарних засобів впливу.
Не варто бурхливо реагувати на таку по­ведінку школяра. Краще залишити його в спокої. Якщо всі учні класу активно ви­конують конкретне завдання, недисциплінований вихованець може  та­кож долучитися до роботи.
Учитель, вислухавши від­повідь учня, оцінює її, не ар­гументуючи. На запитання учня «А чому низький бал?» відповідає: «Бо ти знаєш цей матеріал недостатньо».
Намагайтеся завжди аналізувати відповіді, підкреслюючи позитивне і вказуючи на по­милки. Можна також спонукати школяра до самоаналізу.
Учитель під тиском батьків або учнів іноді змінює раніше виставлені бали.
Будьте об'єктивні в оцінюванні знань — не виявляйте власних симпатій чи анти­патій. Це призводить до втрати вчителем авторитету.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.