Власне висловлення оцінюють
за критеріями змісту та мовного
оформлення.
2.1. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗМІСТУ
ВЛАСНОГО
ВИСЛОВЛЕННЯ
Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома критеріями, як показано в таблиці
1.
Таблиця 1
Критерій
|
Змістовий вияв критерію
|
Бали
|
1. Теза
|
Учасник вправно формулює тезу
|
2
|
Учасник не формулює тези вправно
|
1
|
|
Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі
|
0
|
|
2. Аргументи
|
Учасник наводить принаймні два доречні
й переконливі аргументи
|
2
|
Учасник наводить принаймні один доречний аргумент. Аргументи дублюють один одного,
тобто другий
аргумент перефразовує зміст першого. Один з аргументів не є
доречним стосовно сформульованої тези
|
1
|
|
Учасник не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними
|
0
|
|
3а. Приклад із літератури
чи інших видів
мистецтва
|
Один з аргументів підкріплено принаймні одним
розгорнутим, добре
поясненим прикладом з художньої літератури чи інших видів мистецтва
|
2
|
Немає мотивації наведення прикладу. Приклад не конкретизований через художній образ. У прикладі є фактичні помилки
|
1
|
|
Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає
або він не є доречним
|
0
|
|
3б. Приклад, що є історичним фактом або ви- падком із життя
|
Учасник наводить принаймні один
доречний приклад
або з історії, або із
суспільно-політичного життя, або з власного життя
|
2
|
Немає мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є фактичні помилки
|
1
|
|
Прикладу з історії,
суспільно-політичного чи власного життя
немає або він
не є доречним
|
0
|
|
4.Логічність,
послідовність
|
Висловлення демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу)
|
2
|
У роботі
є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки.
|
1
|
|
Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку
думки немає
|
0
|
|
5. Висновок
|
Висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів.
|
2
|
Висновок лише
частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами
|
1
|
|
Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі;
висновок не пов’язаний з аргументами та прикладами
|
0
|
|
Усього
|
12
|
2.2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ МОВНОГО ОФОРМЛЕННЯ ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ
Мовне оформлення – відповідність
роботи
орфографічним, пунктуацій- ним, лексичним, граматичним і стилістичним нормам української мови.
Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями, як показано в таблиці 2.
Таблиця 2
Критерій
|
Кількість помилок
|
Бали
|
Критерій 6а.
Орфографія та пунктуація
|
0–1
|
4
|
2–6
|
3
|
|
7–11
|
2
|
|
12–16
|
1
|
|
17 і більше
|
0
|
|
Критерій 6б.
Лексика, граматика та стилістика
|
Кількість помилок
|
Бали
|
0–1
|
4
|
|
2–4
|
3
|
|
5–7
|
2
|
|
8–10
|
1
|
|
11 і більше
|
0
|
2.2.1.
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ МОВНОГО ОФОРМЛЕННЯ ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ
Під час оцінювання роботи 2 негрубі помилки рахують як 1 грубу.
Винятки з орфограм, помилки
в яких треба вважати негрубими
№ з/п
|
Орфограма
|
Слова-винятки
|
1
|
Знак м’якшення
|
тьмяний, різьбяр, няньчити, бриньчати, женьшень, Маньчжурія, Горький
|
2
|
Букви, що позначають звуки,
які уподібнюються
|
Присвійні прикметники, у яких уподібнення на письмі
не позначають: Парасчин, Мотузчин
|
3
|
Подвоєні букви
|
Іншомовні слова на позначення загальних назв, у яких подвоюються букви: алло, аннали, білль, брутто, булла, бонна,
ванна, вілла, гетто,
дурра, манна, мадонна, мотто, мірра,
нетто, панна, панно, пенні,
тонна, контрреволюція, ірраціональний, сюрреалізм, імміграція
|
4
|
Спрощення в групах приголосних
|
кістлявий, пестливий, хвастливий, хвастнути, зап’ястний, шістнадцять, шістдесят, шістсот
|
5
|
Букви и – і в словах іншомовного походження
|
Слова іншомовного походження, давно засвоєні українською мовою: башкир,
бинт, вимпел, графин, диякон,
єпископ, калмик, киргиз, кизил,
лимон, кинджал, кипарис, кисет, кит, кишлак, мигдаль, миля, мирт, мирта,
нирка, скипидар, спирт, християнство, шпиталь
|
6
|
Букви чч – щ в іменниках із суфіксом -ин(а)
|
Галичина
|
7
|
Букви а, я, у, ю в родово- му відмінку однини іменників другої відміни
|
Слова, які належать до твердої чи м’якої групи як винятки: комара, хабара, варвара, долара, панцира, пластиру, Ігоря, якоря,
кучеря, єгеря
|
8
|
Буквосполучення -чн- у прикметниках із суфіксом
-н-
|
сердешний (бідолашний), торішній
|
9
|
Суфікси -зьк-, -цьк-,
-ськ-, -зтв-,
-цтв-, -ств-
|
тюркський, казахський, баскський, дамаський, меккський
|
10
|
Написання разом або через дефіс складних слів
|
жовтогарячий, червоногарячий, золотогарячий, хитромудрий, зловорожий
|
11
|
Букви е, є, и в суфіксах
-ичк-,-ичок-,-ечк-(-єчк-),
-енн-(-єнн-), -ив-, -ев-
|
марево, мрево, маєво, сяєво
|
12
|
Н,
нн у прикметниках
|
старанний, притаманний, захланний
|
Також до негрубих треба зараховувати
такі помилки:
·
у написанні великої
літери в складних власних
назвах;
·
у випадках написання
разом
і окремо префіксів
у прислівниках,
утворених від іменників
з прийменниками;
· у випадках нерозрізнення не/ні (не хто інший /
ніхто інший …);
· у випадках,
коли замість одного розділового знака поставлений інший;
·
у пропуску
одного
зі
сполучуваних
розділових знаків або в порушенні
їх послідовності;
Негрубу орфографічну
та негрубу
пунктуаційну помилку не
сумують
і
не зараховують як одну грубу.
Систематичне
порушення
норм милозвучності
(три і
більше випадків порушення на одне з правил:
у–в, і–й–та) рахують
як одну стилістичну помилку.
Правопис НЕ з прислівником
РАЗОМ
|
ОКРЕМО
|
Якщо без НЕ прислівник не вживається
|
Якщо в реченні є протиставлення
|
Якщо до прислівника
з
НЕ можна
дібрати синонім без НЕ
|
Якщо прислівник є присудком у заперечному реченні
|
Якщо прислівник утворено від прикметника з наголошеними суфіксами -анн-, -енн-
|
Максимально можлива
сума тестових
балів за
власне висловлення
(сума тестових балів за всіма критеріями) – 20.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.